fejlec fooldal

tancolasTanulási zavaroktancolas

Tanulási zavarok ( diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) 

Tanulási zavarnak nevezzük azt a jelenséget, amikor a gyermek normális, átlagos oktatási körülmények kötött nem tud megtanulni írni, olvasni, számolni vagy ezeken a területeken az iskolai teljesítmény jóval alulmarad az intelligencia szintje alapján elvárható teljesítménytől. Ezeken a területeken is a legfontosabb a megelőzés vagy az időben elkezdett célzott fejlesztés, hiszen a kor előrehaladtával az idegrendszer képlékenysége csökken.

A diszlexia a nyelvvel, a beszéddel és az olvasástanulással kapcsolatos részképesség zavar.  Problémát okozhat a betűk, szavak, és számok felismerése, leírása, a leírt betűket felcserélhetik, vagy ellenkező irányban olvashatják. Az olvasott szöveget nehezen, és hibásan idézik vissza, lényegét nem tudják visszaadni. A diszlexiások a hagyományos tanítási módszerekkel nehezen, vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni olvasni, de alkalmas módszerekkel ez a nehézség kezelhető, vagy megelőzhető, de például a nyelvtanulás továbbra is nehéz marad. A diszlexiás egyén súlyos tünetekkel küzdhet az egyik nyelven, míg egy más nyelven akár tünetmentes lehet.   

A diszgráfia jelentése: írászavar. 
Az írás rendezetlen, kusza, nem igazodik a vonalrendszerhez; a vonalvezetés hullámzó. A betűk formája változékony; ugyanaz a betű többféleképpen jelenhet meg, és a hasonló betűk között eltűnhet a különbség. A szavak közötti távolság nagymértékben különböző. A ceruzafogás eltér a szokásostól: a diszgráfiás görcsösen fogja az írószert, erősen rányomja a papírra, és gyakran felkapkodja. A hosszú-rövid hangok megkülönböztetése, és a hagyományos írásmód különösen nehéz a számára.

A diszgráfia azonban nem egyenlő a rendezetlen külalakkal és a rossz helyesírással. A diszgráfiásnak gondjai vannak a nyelvtani műveletekkel. Ezek megértése, alkalmazása és megjegyzése nehéz feladat számára. 

 A diszkalkulia szó jelentése: számolászavar.

  • Gyakori nehézségek műveletek végzésénél (az összeadás és szorzás még csak-csak megy, a  kivonás és osztás nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem).
  • Nehezen tudnak számokat összehasonlítani.
  • Gyakran számolnak az ujjaikon.
  • Nehézség a visszajáró pénz ellenőrzésében, az idő leolvasásában mutatós óráról.
  • Nem tudnak várható eredményre közelítő becslést tenni.
  • Nehezen igazodnak el órarenden, menetrenden (táblázatokban).
  • Jól teljesítenek olyan tárgyakból, mint fizika vagy geometria, amik logikát igényelnek, amíg azok magasabb szintű számolást nem tartalmaznak
  • Rossz időérzék.
  • Nehézségek a jobb és bal megkülönböztetésében.
  •  Nehézségek az égtájak meghatározásában, esetenként még iránytű segítségével is.
  • Rosszul, vagy nem igazodnak el térképeken, ha az hozzájuk viszonyítva nem a megszokott észak-déli irányban van.
  • Nehézségek tárgyak súlyának és távolságának megbecslésében.
  • Nehezen értik meg és jegyzik meg a matematikai szabályokat, képleteket, sorozatokat (egyik napról a másikra elfelejtik).
  • Az állapot egyes esetekben a matematikától való fóbiához vezethet.

Fejlesztés lehet mini csoportban ( max. 2-3 ) fő vagy egyéni keretek közt.

Vezeti: Sulyok Melinda gyógypedagógus, TANAK-szak. 

Előzetes bejelentkezés feltétlenül szükséges!

ár: 2800 Ft/ fő

időpontok:
Diszlexiás és diszgráfiás csoport időpontja: csütörtök  16:45 - 17:45  Diszkalkuliás csoport időpontja: csütörtök  18:00 - 19:00

A Csöpikében  egyéni terápiát is ajánlunk, amely előre egyeztetett időpontban történik. A probléma súlyosságától függően heti 1-3 alkalom javasolt, alkalmanként 90 perc.
Ára alkalmanként 7000 Ft.

jelentkezés: csopikejatektar@gmail.com vagy Androsits Anna: 0620/401-3101

Folyamatos csatlakozás lehetséges!