Konduktív fejlesztés

(játékos mozgás- és értelmi fejlesztés Pető András módszerével)

Azon kisgyermekek számára, akiknek már észlelhető mozgásfejlődési elmaradása van, segítséget nyújthat az első szellemi hungarikumként nyilván tartott, és nemzetközileg is méltán elismert konduktív pedagógia.  

A konduktív pedagógia célja nem pusztán a mozgás fejlesztése, hanem a sokoldalú személyiségfejlesztés. Magába foglalja többek között:

  • a hely-, és helyzetváltoztatás tanulását,
  • önellátási szokások kialakítását,
  • az értelmi fejlesztést,
  • a manipulációs és játéktevékenységet,
  • a helyes testvázlat kialakítását,
  • a beszédfejlesztést,
  • szem-kéz koordináció fejlesztését.

A fejlesztő foglalkozás mindig játékos formában zajlik. Az énekek, mondókák, versek ritmust adnak a mozdulatoknak, meghatározzák a tevékenység ütemét, kiváltják, és fenntartják a mozgást.        

Kinek javasolt a konduktív fejlesztés:

 

Fejlesztésre azoknak a gyermekeknek van szükségük, akiket akár méhen belül, akár a születés során károsodás ért, akiknek a mozgásfejlődése jóval elmarad kortársaiétól. Eleve veszélyeztetettek a koraszülött gyermekek, illetve ha a kisgyermek kihagy egy-egy fejlődési lépcsőfokot, vagy ha egy meglévőről képtelen továbblépni.

A konduktív pedagógia elsődleges célcsoportja azok a gyerekek, akiknek:

  • a mozgása ügyetlenebbek, bizonytalanabb, koordinálatlanabb, mint társaié,
  • az izomtónusa túl laza vagy épp feszes (hypotónia / spazmus),
  • diagnosztizált mozgássérülése (hemiplégia, diplégia, tetraplégia, athetosis, ataxia…stb.) , illetve erre utaló tünete van,
  • a születési körülményeik miatt veszélyeztetettebbek a fejlődési elmaradás terén.

 Pl.: koraszülött, oxigénhiánnyal, agyvérzéssel született gyermekek.

Mikor kezdődjön a fejlesztés:

 

Bármely életkorban javasolt a konduktív nevelés megkezdése. Mivel csecsemőkorban a fejlődő funkciók megfelelő kialakításáról van szó, ezért a lehető legkorábban elkezdett konduktív nevelés a legeredményesebb. A másodlagos sérülések – kóros tartások, értelmi és pszichoszociális elmaradások – megelőzhetőek és elérhető a korai integráció lehetősége.

Korosztály: 6 hónapos kortól – felnőtt korig

 

Foglalkoztatási forma: egyénileg, illetve kis csoportokban

A foglalkozás indítása előtt minden jelentkező egyéni konduktív vizsgálaton és tanácsadáson vesz részt, ami után egyénre szabott fejlesztési terv készül. (A vizsgálatra kérem a szakorvosi, illetve esetleges ortopédiai zárójelentéseket elhozni.)

Mozgásképtelen sérült esetében, előzetesen egyeztetve megoldható a lakhelyen történő fejlesztés is.

Foglalkozás időtartama: 50-60 perc (korosztálytól függően)

Megfelelő ruházat és tornacipő használata kötelező!

Foglalkozás vezető

Tubolyné Kontra Orsolya
konduktor-tanító,
pszichopedagógus,
TSMT - terapeuta

Árak:

Időpontok: